Ångerrätt / Returrätt
Vid köp på www.jensen-company.se har du 60 dagars ångerrätt på lampor. Ångerrätten löper från den dag du mottagit din vara.
Du kan ångra köpet genom att vägra att ta emot varan eller genom att skicka tillbaka varan till: Jensen Company Herning ApS, Industrivej Syd 3, 7400 Herning, Danmark - kom ihåg att varan måste vara ordentligt packad för frakt. Returfrakten betalar de själva. (läs instruktioner om korrekt returfrakt i avsnittet nedan).
Den allmänna ångerrätten gäller inte för anpassade varor – kontakta oss om du har några frågor. Dette er varer som har blitt produsert etter dine spesifikasjoner eller har fått et utpreget personlig preg.
Korrekt returfrakt av varor
Saknade eller skadade originalförpackningar kan utgöra värdeminskning. För att vara säker på att hela summan återbetalas, måste varan returneras i originalförpackningen.
Du må selv betale for returforsendelsen, og du er ansvarlig dersom det oppstår skader under returtransporten. Enkelte varer kan ikke returneres med generelt. post. Dette gjelder for eksempel veldig store varer eller veldig store bestillinger. Returkostnader for disse varene forventes å koste maksimalt 3000 kr.
Det är viktigt att packa varan i samma skick som den mottogs. Observera att du inte får fästa tejp mm. direkt på originalförpackningen, om den inte redan fanns där.
Varan måste vara korrekt förpackad för retursändningen. Det räcker inte att bara returnera varan till oss i originalförpackningen. Varan i originalförpackningen ska slås in med kartong och/eller bubbelplast runt, så att originalförpackningen inte skadas vid retursändningen. Förpackningsetiketten fästs på utsidan av förpackningen så att den är väl synlig. Etiketten får aldrig fästas och/eller limmas direkt på originalförpackningen. Eventuell värdeminskning till följd av felaktigt inslagna returvaror dras av från returbeloppet. Om du ser till att förpackningen är förpackad i samma skick som när du fick den, är du säker på att produkten och originalförpackningen är ordentligt skyddade.
-
Packa försändelsen säkert med kartong och/eller bubbelplast
-
Tejp, förpackningstejp och förpackningsetiketter får inte limmas direkt på originalförpackningen
-
Placera förpackningsetiketten synligt på utsidan av förpackningen
-
Bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller ordernummer med namn så att vi kan hitta din beställning i vårt system
-
Du måste själv stå för kostnaderna för att returnera varan (detta gäller dock inte för defekta eller felaktigt skickade varor). Obs: Vi tar inte emot paket mot kontant betalning vid leverans.
Hvis du skader, signerer på eller mister originalemballasjen, er dette en reduksjon i varens verdi og derfor vil et beløp bli trukket fra refusjonen din. Som et minimum må du dessverre regne med at det trekkes minst 300 kr. og inntil 30 % av varens pris dersom originalemballasjen er skadet eller hvis varen returneres uten originalemballasje. Den spesifikke mengden avhenger av produktets pris og produsent.
Paketet ska levereras inom våra normala öppettider.
Återbetalning av köpeskillingen
Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid en värdenedgång som du ansvarar för kommer denna att dras av från köpeskillingen. Om du utövar din ångerrätt, kommer vi att återbetala summan som tagits emot från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader vid val av en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och i någon händelse senast 14 dagar från det datumet vi fick meddelande om ditt beslut att frånträda detta avtal. Vi kommer att göra återbetalningen med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om vi inte uttryckligen har kommit överens om något annat.
Vi erhåller återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.
Varans skick när du returnerar den:
Om varan har förlorat i värde eftersom du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan det leda till att varans värde minskar..