Handelsvilkor

När du handlar i webbshoppen på www.jensen-company.se handlar du med:

Jensen Company ApS
Industrivej Syd 3
7400 Herning
Danmark

CVR-nr: 35036997
Org. nr. 929 763 963
Telefonnummer: +45 97 22 20 88
E-post: [email protected]
Etableringsår: 2007

Jensen Company har en butik i Herning, Danmark. Observera att dessa handelsvillkor endast gäller för vår webbshop.

Har du frågor:

E-post för kundtjänst: [email protected]
Telefon för kundtjänst: +45 97 22 20 88


Generelt

Vi lagrar inte information om dina beställningar på ett sådant sätt att du senare kan begära ut en kopia av orderbekräftelsen. Kom därför alltid ihåg att spara orderbekräftelsen som du får på mail. Du kan alltid skriva till oss om du vill ha en kopia av din faktura.

När du gör ett köp, gå igenom följande steg.

  1. Välj produkt - tryck köb
  2. Gå till varukorgen
  3. Tryck på "Adress" - fyll i adressen
  4. Vid behov, fyll i valfri alternativ leveransadress
  5. Bekräfta försäljnings- och leveransvillkor
  6. Gå till betalning - Välj betalningsmetod och godkänn eller avbryt köpet
  7. Efter genomfört köp får du en orderbekräftelse via e-post

Kom ihåg att du alltid kan gå tillbaka till tidigare steg genom att trycka på "Tillbaka" om du har angett felaktig information.

Alla priser på hemsidan är dagspriser och uppdateras löpande.
Du behöver inte vara registrerad som användare för att kunna handla på www.jensen-company.se


Beställning:

Varor beställs via vår webbshop på www.jensen-company.se. Du får automatiskt en orderbekräftelse på beställningen i din e-postkorg, som även fungerar som kvitto och faktura – och det är även ditt garantibevis.

Om det är relevant att komma överens om leverans/hämtningstid, eller vid förseningar i leveransen, kommer du att bli kontaktad av någon av våra medarbetare, antingen via telefon eller e-post. När beställningen är gjord har båda parter ingått ett bindande avtal. Alla avtal ingås på svenska.


Betalning

Alla priser på www.jensen-company.se anges i svenska kronor inkl. 25% moms.

Betalningen görs  via antingen MobilePay eller  följande kort: Visa, Maestro, Master-card, Visa Electron.


När du betalar med kreditkort är du alltid skyddad mot missbruk. Du har möjlighet att avvisa en betalning när du får din betalningsöversikt. Du har ingen självrisk i fall ditt kort missbrukas i en internetbutik som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem.


Leveranse

Under reaperioden kan leveranstiden för vissa varor förlängas. Du kommer att bli kontaktad dagen innan varan lämnar vårt lager. När du beställer varor på www.jensen-company.se ombeds du välja om varorna ska levereras hem till dig, till ett postombud eller om du önskar hämta varorna själv i någon av våra fysiska butiker.

Varorna kan avhämtas i  vår butik på adressen: Industrivej Syd 3, 7400 Herning. Väljer du hämtning i butik får du ett mail eller sms när din beställning är klar för hämtning.

Vi levererar till hela Europa. Skicka oss gärna ett mail på [email protected] för förfrågningar. Frakt kommer att ske med billigaste transportör. Vi tar också gärna emot frågor på engelska och tyska.

Leverans sker vanligtvis inom 2-5 arbetsdagar, om inte annat anges eller avtalats. Om beställningen mot förmodan skulle bli försenad på grund av slutsålda eller försenade varor, eller restorder hos våra leverantörer får du ett e-postmeddelande eller telefonsamtal om detta.

Vi utför kantstensleveranser. Detta kräver att transportören lätt kan ta sig till utlämningsstället. Kantstensleveranser ska kunna placeras på fast mark och därför inte levereras på gräs eller grus, då detta kan påverka föremålets skick. Observera att chauffören inte hjälper till att bära in leveransen i hus/lägenhet

Vi rekommenderar att du omedelbart packar upp varan och kontrollerar stativets skick – även om det ska monteras/installeras vid ett senare tillfälle. Om det finns synliga fraktskador på förpackningen rekommenderar vi att du tar ett foto på förpackningen som dokumentation innan du öppnar förpackningen - läs mer under avsnittet Reklamationsrätt.

Inga pengar dras från ditt konto förrän den dag varan hämtas från vårt lager.

Beställningar som tas emot på helger och helgdagar behandlas på nästa arbetsdagen. Varor levereras endast på vardagar. I speciella fall kan vi skicka varor på helger mot en mindre avgift.

Fri leverans vid beställningar över 999 SEK*

Hos Jensen Company använder vi fri frakt vid beställningar över 999 SEK*, oavsett vilka och hur många varor du vill ha. Lätta försändelser levereras vanligtvis med PostNord till någon av de många hundra postombud i landet. Tunga försändelser skickas också med PostNord.

*Det är fri frakt i hela Sverige på beställningar över 999,-. För öar utan självständigt postnummer och/eller utan fast broförbindelse gäller leverans endast till utskeppningshamnen.

Frakt utomlands gäller inte här. Skicka en förfrågan om fraktkostnader utomlands.


Ångerrätt / Returrätt

Vid köp på www.jensen-company.se har du 60 dagars ångerrätt på lampor. Ångerrätten löper från den dag du mottagit din vara. 

Du kan ångra köpet genom att vägra att ta emot varan eller genom att skicka tillbaka varan till: Jensen Company Herning ApS, Industrivej Syd 3, 7400 Herning, Danmark - kom ihåg att varan måste vara ordentligt packad för frakt. Returfrakten betalar de själva. (läs instruktioner om korrekt returfrakt i avsnittet nedan).

Den allmänna ångerrätten gäller inte för anpassade varor – kontakta oss om du har några frågor. Dessa är föremål som har tillverkats enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig touch.

Korrekt returfrakt av varor:

Saknade eller skadade originalförpackningar kan utgöra värdeminskning. För att vara säker på att hela summan återbetalas, måste varan returneras i originalförpackningen.

Det är viktigt  att packa varan i samma skick som den mottogs. Observera att du inte får fästa tejp mm. direkt på originalförpackningen, om den inte redan fanns där.

Du måste betala för returfrakten själv, och du är ansvarig om någon skada uppstår under returtransporten. Vissa varor kan inte returneras med allmänt. post. Det gäller till exempel mycket stora varor eller mycket stora beställningar. Returkostnader för dessa varor förväntas kosta max 3000 kr.

Varan måste vara korrekt förpackad för retursändningen. Det räcker inte att bara returnera varan till oss i originalförpackningen. Varan i originalförpackningen ska slås in med kartong och/eller bubbelplast runt, så att originalförpackningen inte skadas vid retursändningen. Förpackningsetiketten fästs på utsidan av förpackningen så att den är väl synlig. Etiketten får aldrig fästas och/eller limmas direkt på originalförpackningen. Eventuell värdeminskning till följd av felaktigt inslagna returvaror dras av från returbeloppet. Om du ser till att förpackningen är förpackad i samma skick som när du fick den, är du säker på att produkten och originalförpackningen är ordentligt skyddade.

  • Packa försändelsen säkert med kartong och/eller bubbelplast
  • Tejp, förpackningstejp och förpackningsetiketter får inte limmas direkt på originalförpackningen
  • Placera förpackningsetiketten synligt på utsidan av förpackningen
  • Bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller ordernummer med  namn så att vi kan hitta din beställning i vårt system
  • Du måste själv stå för kostnaderna för att returnera varan (detta gäller dock inte för defekta eller felaktigt skickade varor). Obs: Vi tar inte emot paket mot kontant betalning vid leverans.
  • Paketet ska levereras inom våra normala öppettider.

Som ett minimum måste du tyvärr räkna med att minst 300 kr. och upp till 30 % av varans pris dras av om originalförpackningen är skadad eller om varan returneras utan originalförpackning. Den specifika mängden beror på produktens pris och tillverkare.

Återbetalning av köpeskillingen:

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid en värdenedgång som du ansvarar för kommer denna att dras av från köpeskillingen. Om du utövar din ångerrätt, kommer vi att återbetala summan som tagits emot från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader vid  val av en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och i någon händelse senast 14 dagar från det datumet vi fick meddelande om ditt beslut att frånträda detta avtal. Vi kommer att göra återbetalningen med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om vi  inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi erhåller återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.

Varans skick när du returnerar den:

Om varan har förlorat i värde eftersom du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan det leda till att varans värde minskar.

Reklamationsrätt - Om det är något fel på produkten

När du handlar hos oss omfattas ditt köp av köplagen och bristreglerna. Det innebär att du kan marknadsföra din produkt i 24 månader från den dag du mottog dina varor.

Kontakta oss alltid via e-post, [email protected] i samband med retur av en reklamationsprodukt. Vi uppmuntrar dig att ta med en beskrivning och bilder på skadan i mejlet, samt bilder på förpackningen som dokumentation, så att förfrågan kan behandlas så snabbt som möjligt.

När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.

Force majeure

Observera att fall som omfattas av force majeure kan befria oss från att fullgöra avtalet och befria oss från ersättning.

Kontakta oss inom rimlig tid

Du måste klage inom "skälig tid" efter att du upptäckt att varan saknas. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer reklamationen alltid att ske i rätt tid.

Fraktskador

När du tar emot varan uppmanar vi dig att kontrollera varans förpackning och originalförpackning. Om originalförpackningen och varan ser skadade ut rekommenderar vi att du vägrar att acceptera föraren. Om paketet har mindre förpackningsskador, men föremålet verkar vara intakt, ber föraren att vidta försiktighetsåtgärder genom att anteckna det på fraktsedeln. Efteråt ska du ta både exteriöra och interiöra bilder på skadorna på förpackningen som ska skickas när du skickar ditt reklamation till oss.

Om det är fråga om dolda skador, det vill säga skador som inte kan konstateras vid leverans, är det viktigt att du inte använder varan innan vår skadehandläggare har bedömt skadan. Det är också viktigt att du sparar originalförpackningen som dokumentation på att skadan inte var synlig vid leverans. Om du upplever dolda skador bör du kontakta oss så snart som möjligt. Om du först efter ett tag ska installera din produkt rekommenderar vi därför alltid att du omedelbart packar upp produkten och kontrollerar att den är som förväntad.

Returfrakt och återbetalning av fraktkostnader

Om din vara fortfarande ligger inom reklamationsrätten måste du alltid kontakta oss. Vi bestämmer tillsammans om varan ska hämtas eller kan göras lokalt. Om reklamationen inte är berättigad ska du själv betala frakten inklusive frakten tillbaka till dig efter utredningen.

Tänk alltid på att skicka varan säkert inslagen, gärna i originalförpackningen, och se till att du får ett kvitto på försändelsen. Det är viktigt med ordentlig emballage och kvitto, eftersom du själv ansvarar för varan tills vår chaufför hämtar den eller du har lämnat in den för frakt. Vi rekommenderar att du sparar postkvitton, Track&Trace-nummer och liknande. Om varan går sönder under frakten på grund av otillräcklig förpackning vid retur kan detta ha inverkan på bedömningen av varans ursprungliga reklamationsorsak och motivering. Då originalförpackningen kan vara en del av produktens värde ska denna så långt det är möjligt returneras tillsammans med produkten.

Kontakta oss alltid via e-post, [email protected], eller telefon (+45 97 22 20 88) i samband med returer.


Personuppgiftspolicy

En cookie är en term för en textfil som webbläsaren skapar när användaren besöker en webbplats. I den textfilen kan information sparas (på användarens hårddisk), och oftast används den för att webbplatsen ska kunna identifiera din webbläsare nästa gång du kommer på besök. På så sätt vet servern (t.ex. en webbplats) vid användarens nästa besök att den tidigare har besökt webbplatsen, samt ev. historik från detta tidigare besök.

På www.jensen-company.se används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.

Du har alltid möjlighet att radera cookies från din dator. Det kan t.ex. göras på följande sätt: I Internet Explorer 5.X raderas cookies under menyn "Funktioner" -> "Internetinställningar" -> "Radera cookies".

Loggstatistik

Loggstatistik används på www.jensen-company.se. Detta innebär att ett statistiksystem samlar in information och kan ge en statistisk bild av hur många besökare en webbplats har haft, varifrån de kommer och vilka delar av webbplatsen som besöks och lämnas, etc. Loggstatistiken samlar aldrig in och lagrar information som namn, adress, telefonnummer, e-post – endast anonym data samlas in. Information som du lämnar för att göra ett köp samlas inte in. På www.jensen-company.se används loggstatistik i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet.

Personuppgifter i samband med köp

För att du ska kunna ingå avtal med oss ​​via hemsidan måste du registrera dig med följande personuppgifter:

1. Namn
2. Adress
3. Telefonnr.
4. E-post

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig. I fortsättningen kommer vi att lagra dina uppgifter för att snabbare kunna ge dig den bästa servicen i samband med garantiärenden och anskaffning av reservdelar.

I enlighet med bokföringslagen lagrar vi dina uppgifter i 5 år. Under hela tidsspannet är du fri att be oss att radera dina uppgifter. Kontakta [email protected] om du vill att dina uppgifter raderas eller rättas.

Personuppgifter för kontaktformulär, returer och reklamationer

Läs våra villkor för att fylla i kontaktformulär online på:

https://www.jensen-company.se/personuppgifter-for-kontaktformular

I allmänhet

Information som lämnas till www.jensen-company.se vidarebefordras eller säljs inte på något sätt till tredje part, och vi registrerar ingen personlig känslig information. Som registrerad hos Jensen Company har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insyn i vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska ställas till Jensen Company via e-post: [email protected]

Den personuppgiftsansvarige på www.jensen-company.se är Jensen-Company.dk ApS.

 

Klagetilgang - Muligheter for å klage

Information om reklamationer: Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta oss på [email protected]. Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Nævnenes Hus
Tullbod 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Via Klagomålsportalen för Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

För att kunna skicka in ett klagomål till Nævnenes Hus måste produkten eller tjänsten som du vill klaga på ha kostat minst 1.110 DKK och max 100.000 DKK. För reklamationer på kläder och skor ska priset dock ha varit minst 720 DKK. Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens online-klagomålsportal här: https://ec.europa.eu/odr

 


Standard avbokningsformulär

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)

Till:
Jensen Company ApS
Industrivej Syd 3
7400 Herning
e-post: [email protected]

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:________________________________________________________

Beställde den: ____________________________  Fick den: ________________________

Konsumentens namn: _______________________________________

Konsumentens adress: ______________________________________________

Konsumentens underskrift: ____________________________________ Datum: _________________

(endast nödvändigt om formulärets innehåll kommuniceras på papper)


Handelsbetingelserne er senest opdateret 29-05-2024